Wie blogt er nog?

Wie blogt er nog?

Bijgewerkt op

Het begon allemaal met bloggen. Eindelijk werden al die digitale folders iets persoonlijker, dynamischer en interactiever. Je kon reageren op een blog. En de auteur zei als het meezat nog wat terug ook. Die eerste bloggers hebben het internet veranderd.

Wie Blogt Er Nog?

Maar anno 2012? Is er nog bestaansrecht voor blogs? We hebben nu toch sociale media? 10 updates op een dag? Niemand surft toch nog door naar websites?

Vluchtig

Nou, da’s niet helemaal waar. Er is inderdaad veel bijgekomen. En deels hebben Twitter en Facebook en – in mindere mate LinkedIn – functies van je blog overgenomen. Maar sociale media zijn ook oppervlakkig. Even refreshen  en hopsa, er komen weer 10 statusupdates en 50 tweets voorbij. Sociale media bevatten triggers en visueel materiaal. Prachtige aandachttrekkers. Maar: de echte binding met jouw merk of organisatie vindt sterker plaats bij een kwalitatief uitgevoerd weblog.

Blogs tellen mee

Met een blog laat je zien dat je expertise over jouw onderwerp hebt, trek je potentiële klanten naar je website (daar waar de verkopen of de leads plaatsvinden), deel je in een rustiger omgeving jouw verhaal dat waardevol is voor je klanten. Op je eigen website of blog werk je voortdurend aan je vindbaarheid zonder dat je afhankelijk bent van het platform van anderen.

Sociale media zijn geweldig. Maar ook erg vluchtig. Ze moeten ondersteund worden door iets wat blijvender is. Wat kwaliteit heeft. Wil je een op maat gesneden blogadvies voor jouw organisatie? Neem contact op met Doyoucopy.

Lees ook nog even dit:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *