Schrijf je rijk: 10 manieren om geld te verdienen met schrijfwerk
|

Schrijf je rijk: 10 manieren om geld te verdienen met schrijfwerk

Ik krijg veel vragen van mensen die tekstschrijver willen worden of anderszins geld willen verdienen met schrijven. En dat is niet zo vreemd. Want als je met schrijven je inkomen kunt verdienen, ben je je eigen baas, kun je werken waar en wanneer je maar wilt en heb je zelfs de mogelijkheid passief inkomen te…

SEO-stappenplan voor het schrijven van blogs
|

SEO-stappenplan voor het schrijven van blogs

Je wilt een blogartikel schrijven dat als een speer door de rankings van Google & co gaat, maar waar begin je? Simpel. Je volgt het onderstaande SEO-stappenplan en je blogartikel verbreekt moeiteloos alle records. 1. Titel De titel van je blog is een van de belangrijkste elementen voor SEO. Besteed hier dus extra aandacht aan….

Een pakkende titel voor elk artikel in 13 tips

Een pakkende titel voor elk artikel in 13 tips

Een pakkende titel voor elk artikel. Da’s een kunst die iedereen die schrijft zich eigen moet zien te maken. Want de titel van je werk bepaalt of het wordt gelezen of direct in de vergetelheid verdwijnt. Boeken, tijdschriftartikelen, blogs, advertenties, whitepapers… Alles schreeuwt om aandacht en de kortste weg naar méér oogballen op jouw teksten…

10 zaken die ik als freelancer 10 jaar geleden (anders) had moeten doen

10 zaken die ik als freelancer 10 jaar geleden (anders) had moeten doen

Ik heb nu een bedrijfswebsite waar 10 keer een vol GelreDome aan bezoekers per jaar op af komt. Dat levert me meer werk op dan ik uit kan voeren. Met mijn cursussen en websites als side hustles verdien ik een aanzienlijk deel van mijn inkomen ‘passief’. Ik hoef geen kleine klusjes bij elkaar te schrapen…

Call-to-action voorbeelden: verleid je bezoekers tot actie
|

Call-to-action voorbeelden: verleid je bezoekers tot actie

Een goede brochure, advertentie of webtekst maken is één. Goed afsluiten is twee. En daar gaat het vaak mis, ook bij professionele copywriters en tekstschrijvers. Ik kom nog regelmatig webpagina’s, folders en brochures tegen die zomaar ophouden. Geen hints, geen links, geen oproep (of een onduidelijke). De klant blijft achter in verwarring. In dit artikel geef ik…