Web Analytics

🎉 Mijlpaal: 200 blogs geplaatst!

Bijgewerkt op 30 oktober 2020

Dit is toch wel even een mijlpaal om bij stil te staan. Ik zag dat ik afgelopen vrijdag mijn tweehonderdste blogpost (200 blogs!) heb geplaatst. Het gros van de blogartikelen die nu op de site staan (zo’n 150) heb ik de afgelopen drie jaar gepubliceerd door structureel wekelijks te bloggen. En deze blogdiscipline heeft me meer gebracht dan ik ooit had durven hopen. De klanten stromen naar me toe en dat betekent dat ik de leuke copyklussen voor het uitzoeken heb. Nu wel, maar ook ik heb in het recente verleden geworsteld met lage bezoekersaantallen en een website die me niets opleverde.

Mijlpaal - 200 blogs geplaatst!

Mijn blog (en daarmee ook mijn website) leed in de eerste Doyoucopy-jaren een nogal zieltogend bestaan. Er kwamen dagelijks zo’n – schrik niet – tien bezoekers langs. Op een goede dag misschien twintig. Totdat ik deed wat iedere ondernemer met z’n website zou moeten doen: hem voorzien van actuele en relevante content van hoge kwaliteit op regelmatige basis. Sinds ik aan het begin van 2015 structureel ben gaan bloggen, heb ik de bezoekersaantal dramatisch zien stijgen en vervult mijn website nu die rol die hij voor elke ondernemer zou moeten vervullen: die van leadgenerator.

Een mooie stijging van de bezoekersaantallen sinds 2015
Een mooie stijging van de bezoekersaantallen (blauw = unieke bezoekers) sinds 2015 (bron: StatCounter)

Ter ere van mijn tweehonderdste blog neem ik je vandaag graag even mee langs wat leuke statistieken.

  • Ik heb inmiddels 200 blogartikelen online gezet, dit is nummer 201!
  • Mijn eerste blogartikel kwam online op 1 december 2009.
  • Maar mijn website was er al veel eerder!
  • In deze periode mocht ik 100.608 unieke bezoekers verwelkomen.
  • Die 145.618 pagina’s bekeken.
  • Bijna 80.000 unieke bezoekers kwamen in de laatste drie jaar langs (sinds ik begon met bloggen).
  • Mijn langste blogartikel telde 5.213 woorden.
  • Mijn kortste blogartikel telde 78 woorden.
  • Alles bij elkaar verschenen er 158.281 woorden aan blogartikelen op mijn site (dat zijn twee romans!).
  • Het populairste blogartikel van allemaal was mijn artikel met 69 ideeën voor YouTube-video’s.
  • 75% van mijn bezoekers komt uit Nederland.
  • 17% uit België.
  • De overige 8% uit de rest van de wereld.
  • De grootste bron van verkeer is Google met 75% van de bezoekers.
  • 40% bekijkt mijn site op hun mobiel of tablet, 60% op de good old desktop.
  • 46% van mijn lezers is vrouw.
  • 54% van mijn lezers is man.
  • Hè, dus niemand is genderneutraal?
  • 49% is tussen de 25 en de 44 jaar oud.
  • Volgens het alwetende Google houden zij in hun vrije tijd van ‘Sporten/Individuele sporten/Hardlopen en wandelen’.
  • En het mooiste van allemaal: ik hield de afgelopen twee jaar zeker twintig klanten over aan mijn blog!
Blogmijlpaal - 200 blogs geschreven
200 blogs and counting!

Mijn blogvoornemens voor 2018

Leuke cijfers! Ik wil in 2018 mijn copyblog verder blijven ontwikkelen met nog meer kwalitatieve content. Ik wil ook meer vooruit werken, zodat ik steeds een aantal (tijdloze) blogs op de plank heb liggen. Handig voor als ik er eventjes tussenuit ben om op te laden.

Verder ben ik van plan mijn kennis behalve via mijn blog nog op andere manieren naar de markt brengen. Zo ben ik nu bezig met zowel een e-book als een cursus als een compleet nieuw businessmodel. We zullen zien in hoeverre ik eraan toekom om hier in 2018 stappen mee te zetten.

En wat ik me eigenlijk ook nog wel voorneem: nóg meer bezoekers en vooral ook meer reacties op mijn blog krijgen. Dus help me een handje en laat vooral even een reactie achter. Hoe werkt bloggen voor jou? Heb je moeite met het schrijven van blogs of juist niet? Waar loop je nog tegenaan? Of wil je misschien meer weten over hoe te beginnen met bloggen?

Wil je nu jouw blog ook als inbound marketing-instrument voor jouw onderneming inzetten? Neem dan even contact met me op.

Foto’s: Pexels.

💡Pro-tip: wil je op een snelle & makkelijke manier meer leren over de kracht van goede copywriting? Profiteer dan vandaag nog van deze aanbieding: Cursus Copywriting in 30 Dagen.

💡Pro-tip: over SEO en SEO-copywriting wordt heel erg moeilijk gedaan. Tijd om het makkelijk te maken. Want in de basis komt het neer op hoe je zo goed mogelijk antwoorden kunt formuleren op de vragen en problemen die potentiële klanten hebben. Ik presenteer je mijn eigen Cursus SEO-copywriting voor beginners.

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
guest

3 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
VildanKorjenic

Goed bezig DoYouCopy! Blijf zo doorgaan!

Edward Hendriks

Dank je, Vildan. Hoe gaat het bij Tagonce?

VildanKorjenic

Goed. Het begint steeds meer bekendheid te krijgen. Op het online vlak hebben we nog wel stappen te maken. Gelukkig heb ik jouw blogs ter inspiratie 😉