12 manieren om de betrokkenheid van bezoekers te vergroten

Laatste update: 21 juli 2017 Gepubliceerd op: 21 juli 2017

Wist je dat 90% van de mensen al in 2012 meerdere schermen gebruikte om iets te bekijken of onderzoeken? Het kan geen verrassing zijn dat het anno 2017 een grote uitdaging is om de aandacht van gebruikers bij je website vast te houden. Het is zaak dat je de betrokkenheid van je volgers en bezoekers vergroot om te voorkomen dat ze direct weer weg zijn. In dit blogartikel geef ik je twaalf bewezen manieren waarmee je dit voor elkaar kunt krijgen.

12 manieren om meer betrokkenheid bij je website en sociale media te genereren

1. Wees onderscheidend

Niets is zo dodelijk als inwisselbaar zijn. Dezelfde clichés brengen als je concurrenten. Zorg ervoor dat je opvalt als merk, ook op je website. Een goede webdesigner en copywriter kunnen je helpen om online op te vallen.

2. Zorg voor nieuws

Breng branchenieuws als eerste. Genereer daarnaast zelf nieuws als bedrijf. Laat zien dat je actief bent en dat mensen jou moeten volgen als ze op de hoogte willen blijven.

3. Voeg waarde toe aan nieuwsbriefinschrijvingen

Bied iets aan als mensen zich voor je nieuwsbrief inschrijven. Een whitepaper, een instructie, een gratis product. Zorg er vervolgens ook voor dat de nieuwsbrief die abonnees ontvangen waarde heeft.

4. Bied je blogs ook in een andere vorm aan

Niet iedereen houdt ervan om blogs te lezen. Je content in een andere vorm gieten, kan de betrokkenheid flink vergroten. Denk aan infographics, video’s of podcasts.

LEES OOK:  Handige WordPress-plugins: search and replace