Press "Enter" to skip to content

7 tips om nu je kopregels te verbeteren

Een van de belangrijkste elementen van goede copy is een uitstekende kopregel. Het belang van een goede kopregel of heading mag je nooit onderschatten. Het is waar dat het uiteindelijk allemaal om de broodtekst gaat, maar als je kopregel niet goed is, loop je simpelweg veel bezoekers mis. Slechts een klein percentage van de mensen die de kopregels van je artikelen zien – of het nu op sociale media, in de krant of op een blog is – zullen ze lezen.

7 tips om nu je kopregels te verbeteren

Een eenvoudige manier om de klikken naar je artikel te maximaliseren is om je kop je zo goed te schrijven als je ‘m kunt krijgen. Ervaren copywriters kunnen je zó vertellen waaraan een goede kopregel moet voldoen. Er zijn een paar basisregels die je kunt volgen om een onweerstaanbare kop te schrijven. Zeven makkelijk toe te passen richtlijnen vind je hieronder.

1. Gebruik een getal aan het begin van je kopregels

Wij mensen houden van lijstjes en opsommingen. Ze maken het leven makkelijker en overzichtelijker. Kopregels zoals die boven dit artikel verhogen dan ook de doorklikratio.

2. Hou je kopregels kort

Dat heeft alles te maken met de zoekresultaten in zoekmachines en met ongewenste afbrekingen zoals die op Twitter of in andere sociale media. Als niet je hele kop te lezen is, zal er minder op worden doorgeklikt.

3. Vermijd luie woorden en gebruik magische woorden in je copy

Levendige bijvoeglijke naamwoorden, heldere copy en het toepassen van magische woorden vergroten de doorklikratio op jouw kopteksten.

4. Zorg voor urgentie

Waarom moet jouw lezer jouw artikel nu lezen? Een kop wordt sterker als je er urgentie aan toe kunt voegen. Nu, meteen, direct, voordat het te laat is.

5. Geef de waarde van je content aan in je kopregel

Kun je jouw beweringen meteen staven met cijfers? Kun je zorgen voor een tijdsbesparing of een kostenbesparing? Verwerk dit meteen in je koppen! Maar let er wel op dat je kop niet te lang wordt.

6. Gebruik de aantrekkingskracht van de hoofdzonden

Hebzucht. Wellust. IJdelheid. Zet de hoofdzonden in om je doelgroep over de streep te trekken. Ze zijn onweerstaanbaar voor gewone stervelingen.

7. Hou rekening met zoekmachines

Hoewel communicatieve kracht absoluut voorop zou moeten staan, doe je er goed aan het belangrijkste zoekwoord voor jouw artikel in je koppen te verwerken. De kop van een artikel is een van belangrijkste plekken om je artikel te optimaliseren. Kun je het zoekwoord ook nog eens vooraan in je kopregels plaatsen, dan zit je helemaal goed.

Bron: business2community.com, beeld: YouTube.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *