Deze week: eindelijk werd het zomer! Bijna iedereen zal hier blij mee zijn. Maar er is ook heel wat om te leren van de zomer, ook op het gebied van ondernemen, copywriting en communicatie.
Zie hier voor een aantal interessante blogartikelen met een zomerse insteek, die ik eerder op mijn blog heb gepubliceerd.
Zo haal je alles uit je zomer als freelancer

De zomer is mijn favoriete jaargetijde en ik weet zeker dat dat voor veel freelancers geldt! Er gaat niets boven het freelance-bestaan in de zomer.
Ja, ook de lente, herfst en winter hebben zo hun momenten. Je kunt een inspirerende wandeling door de ontluikende (of zich juist terugtrekkende) natuur maken of je heerlijk met een dekentje op de bank rollen met een goed boek of een serie.
Maar de zomer is nu eenmaal de zomer en daarom het favoriete seizoen van menigeen.
Lees het hele artikel:
https://www.doyoucopy.nl/zo-haal-je-alles-uit-je-zomer-als-freelancer/
Zo overleef je de zomerdip als freelancer

Als je freelancer bent, heb je continu te maken met uitdagingen. Klanten vinden, je tijd goed indelen, genoeg omzet draaien, geld opzij zetten voor belastingen en sowieso facturen betaald zien te krijgen.
En dan is de zomer traditioneel gezien ook nog eens een stille periode voor degenen in de dienstensector. Hoe overleef je de zomermaanden als freelancer?
Lees het hele artikel:
https://www.doyoucopy.nl/zo-overleef-je-de-zomerdip-als-freelancer/
Zomertijd: goed of slecht voor reclame?

Ieder jaar keert de aloude vraag weer terug: is de zomer nu een goede tijd of een slechte tijd om te adverteren en te communiceren?
De een zegt: welnee, iedereen is op vakantie en niemand heeft trek in jouw boodschap. De ander zegt: juist wel, iedereen is in een goede bui en staat open voor reclame.
De waarheid ligt ergens in het midden. Lang niet iedereen is op vakantie (en al helemaal niet tegelijkertijd) en de meeste bedrijven blijven ook in de zomer gewoon open.
Lees het hele artikel:
https://www.doyoucopy.nl/zomertijd-goed-of-slecht-voor-reclame/
Verleidelijke tips voor een communicatie-offensief in de zomer

Hoe doet jouw bedrijf het in de zomer? Is er een zomersluiting in jouw branche of heb je het juist extra druk in de zomer?
Vele bedrijven zetten de communicatie in de maanden juli, augustus en september op een laag pitje omdat ze denken dat toch ‘iedereen’ op vakantie is.
Maar het kan ook zijn dat je je schromelijk vergist en dat je de zomerperiode juist goed zou kunnen gebruiken omdat je concurrentie ligt te soezen in de zon.
Lees het hele artikel:
https://www.doyoucopy.nl/3-verleidelijke-tips-communicatie-offensief-in-de-zomer/
50 x inspiratie voor zomerse kopregels
Je potentiële klanten hebben natuurlijk ook een zomerse to-do-lijst met misschien wel bezoekjes aan het strand en het terras, een picknick in het bos of zelfs een lange vakantie in het buitenland. Maar dat biedt ook kansen. Ze zijn in een goede stemming, hebben geld te besteden en het is aan jou om daarop in te haken.
Ter inspiratie heb ik daarom hier een lijst met 50 zonovergoten zomerse kopregels voor je bij elkaar gegoogeld. Om je te helpen je eigen teksten te skinnydippen in de endless summer.
Lees het hele artikel:
https://www.doyoucopy.nl/50-x-inspiratie-voor-zomerse-kopregels/
Heb je zelf nog meer goede zomerse tips? Laat ze dan hieronder achter! En geniet van het mooie weer zolang het duurt.
Beeld boven: Midjourney.