Zelfevaluatie van jouw merk in 5 minuten

Zelfevaluatie van jouw merk in 5 minuten

Is jouw merk klaar voor het magische jaar 2020? Kun je jouw klanten nóg beter bedienen? Past jouw stijl van communiceren nog wel bij je? Geen zorgen, ik heb de kritische succesfactoren voor elk merk voor je op een rij gezet.

Tijd voor wat zelfreflectie met deze zelfevaluatie van je merk in 5 minuten!

1. Waar staat je merk?

Neem de tijd om door de ogen van je doelgroep naar je merk te kijken. Naar je website, naar je campagnemateriaal, naar je producten of diensten. In hoeverre onderscheiden deze zich nog van je belangrijkste concurrenten?

2. Ken je jouw doelgroep?

Wat zijn de behoeften van je belangrijkste doelgroep? Wat houdt hen ’s nachts uit hun slaap? Hoe speel je hier als merk op in? Wanneer heb je jouw klanten voor het laatst om hun mening gevraagd?

3. Waar geloof je in?

De fundamenten voor elk merk leg je met de kernwaarden. Corporate reuzen als Philips, Apple en Google zijn daar heel serieus mee bezig. Maar ook voor kleinere bedrijven is het belangrijk om hierbij van tijd tot tijd stil te staan. Kun je (nog steeds) de waarden noemen die aan jouw bedrijf ten grondslag liggen?

4. Wat zijn je USP’s?

Wat zijn dé onderscheidende verkoopargumenten om zaken te doen met jouw bedrijf in plaats van met dat van de concurrent? Je USP’s zijn NIET jouw producten en diensten, maar dingen die alleen jouw bedrijf kan claimen.

5. Wat is de stem van je merk?

Wat zeg je tegen je klanten en hoe zeg je dat? Jouw brandvoice is een van de belangrijkste elementen voor een sterk merk. Als de stem van je merk niet meer bij je waarden past, is het tijd om je communicatie aan te passen.

The Brand Review

Wil je in één dag een reuzensprong met je merk zetten en helemaal klaar voor de toekomst zijn? Dat treft. Want samen met communicatiespecialist Jan Spoorenberg heb ik iets nieuws ontwikkeld: The Brand Review.

In één dag maken me jouw merk helemaal klaar voor 2020. Lijkt je dat interessant? Vraag dan nu een exclusieve Brand Review aan.

Let op: alleen bedrijven waarvoor we het grootste verschil kunnen maken komen hiervoor in aanmerking.

Geïnspireerd door een artikel op hampton.agency, beeld: Neil Patel.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *