Bijgewerkt op 30 oktober 2020
Als je een vaste bezoeker bent van mijn blog, zal het je wel zijn opgevallen dat ik regelmatig verwijs naar Copyblogger, hét blog over online copy en marketing.
Niet zonder reden, want wat in 2006 begon als een klein blogje van oprichter Brian Clark met copytips, is nu een bedrijf met meer dan 40 man personeel. Een wereldwijde autoriteit op het gebied van contentmarketing.
Hoe hebben ze die weg naar online succes bewandeld?
De uitvinders van copywriting
Dagelijks verschijnen er op dit Amerikaanse blog meerdere nieuwe artikelen over je de omzet van je website kunt vergroten, hoe je meer bezoekers krijgt, hoe je jouw bezoekers meer laat kopen, alles van bijzonder hoge kwaliteit. Eigenlijk alleen zoals Amerikanen – de uitvinders van de marketing én de copywriting – dat kunnen. Maar goed, mijn nederige blogje is geen lofzang op Copyblogger (hoewel ik je zeker aanraad ze te gaan volgen).
Het simpele geheim van Copyblogger
Er is één simpele reden waarom Copyblogger in minder dan tien jaar tijd tot het selecte groepje van 1% van de best bezochte websites ter wereld uit kon groeien. En dat geheim is: ze schrijven betere kopregels dan die 99% andere. Dat is het. Eenvoudig, nietwaar?
Onweerstaanbare kopregels
Ze schrijven kopregels die zo onweerstaanbaar zijn dat je ze niet kunt overslaan op Twitter, op Bloglovin’, in je e-mailprogramma, in je RSS-reader of waar je Copyblogger dan ook maar volgt. In de titels van hun blogs nemen ze woorden op die het menselijk brein simpelweg niet kan negeren.
Stap één
Toegegeven, bij Copyblogger maken ze hun kopregels ook waar. Maar dat is stap twee, zoals iedereen met een online business weet. De allerbelangrijkste eerste stap is het trekken van aandacht. En dat is de reden dat Copyblogger zo groot is geworden als vandaag de dag.
Een paar pareltjes (vertaald naar het Nederlands) deel ik hier graag met je.
De kopregel:
Een belachelijk simpele manier om meer omzet te creëren
Waarom hij werkt:
Meer omzet willen we allemaal, maar wat we écht willen is dat het belachelijk simpel is.
De kopregel:
7 links die een betere schrijver en online marketeer van je maken
Waarom hij werkt:
Daar is-ie: de aantrekkingskracht van het lijstje! En beter worden wil ook iedereen.
De kopregel:
Hoe je de abonnementen op jouw blog met 254% doet stijgen
Waarom hij werkt:
Een how-to werkt altijd. Maar een how-to met specifieke cijfers is puur goud.
Dat waren er een paar. Maar je kunt uiteraard elk moment naar Copyblogger surfen om hun trucje af te kijken en jouw eigen business op het spoor van online succes te zetten!
Geïnspireerd op een blog door ducttapemarketing.com.