3 simpele verbeteringen op je homepage voor meer conversie

Gepubliceerd op: 13 april 2018 om 10:32 am

Vandaag heb ik drie verbeteringen voor je homepage voor je. Het kan zijn dat je deze drie dingen al lang geïmplementeerd hebt. Zo ja: goed bezig. Zo niet, dan mis je vrijwel zeker conversie! Komt-ie.

3 simpele verbeteringen op je homepage voor meer conversie

1. De call-to-action

Ik blijf het toch zeggen, hè? Waar is die oproep tot actie? Meer dan 70% van je websitebezoekers komt op je website om op de een of andere manier tot actie over te gaan. Maar daar moet je dan wel een beetje bij helpen.

Zo simpel kan het zijn:

  • Een weggever om te downloaden
  • Een gratis webinar
  • Inschrijven voor de nieuwsbrief
  • Een kennismakingsgesprek
  • Iets kopen

Vanaf je homepage zullen je bezoekers waarschijnlijk niet direct converteren. Maar je kunt ze op je homepage wél de volgende stap laten zetten. Zorg ervoor dat je je bezoekers vanaf elke pagina die sales-tunnel in leidt!

2. Telefoonnummer en e-mailadres

Niet iedereen houdt ervan om een contactformulier in te vullen. Sterker nog, het is mijn indruk dat de meeste mensen liever een e-mailadres of een telefoonnummer hebben. Via deze middelen krijgen ze sneller en op een betrouwbaarder manier contact, is de indruk.

Het weglaten van je e-mailadres en je telefoonnummer gaat je daarom zeker conversie kosten. Uit een onderzoek van Kissmetrics bleek dat websites met een duidelijk vermeld telefoonnummer zo’n 10% meer conversie hebben dan websites zonder telefoonnummer!

Vergeet niet: zo’n 60% komt via een mobiel apparaat op je website. Misschien willen ze je wel meteen bellen.

LEES OOK:  10 tips voor een goede nieuwsbrief

3. Focus op je belangrijkste aanbod

Het aanbod dat je op je website doet is vaak breed. Zo breed, dat je misschien de focus een beetje verliest. Op veel websites zie ik een overdaad aan dienstverlening of producten.

Zeker voor kleine dienstverleners is het belangrijk om je op de hoofdzaken te richten.

Dus: waar ligt je specialisatie? Waar ben je écht goed in? Welk probleem los je op voor je klanten? Probeer je belangrijkste aanbod in één regel te formuleren en zet die regel zo hoog mogelijk op je website.

Zet daarnaast je twee, drie of vier belangrijkste diensten of producten zo hoog mogelijk op je pagina.

Meer focus leidt simpelweg tot meer conversie.

Heb je zelf ook simpele tips voor een betere homepage? Laat ze dan hieronder achter!

Beeld: Pixabay.

No comments

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *