Seks en copywriting: 7 overeenkomsten

Seks en copywriting: 7 overeenkomsten

Bijgewerkt op 30 oktober 2020

Weet je wat van seks? Mooi, dan weet je ook wat van copywriting. In dit artikel geef ik je 7 lessen die je van seks kunt leren, over copywriting. Weet je alles van copywriting, maar niks van seks? Nou, dan moet je misschien ook gewoon even verder lezen. Dan steek je er allicht nog wat van op.

Disclaimer: dit artikel is vanuit een mannelijk perspectief geschreven. Je kunt het ook omdraaien, als je een vrouw bent. Dus waar staat zij lees je hij en andersom. Of niet, als je homo, genderneutraal bent of… Nou ja, je snapt het wel. Laten we maar snel verdergaan.

1. 90% haar, 10% jij

Gaat je copy alleen maar over jezelf? Oei, da’s een beginnersfout. Je bent haar kwijt. Zorg dat je het over háár hebt, of je krijgt niet van haar gedaan wat je wilt.

2. Focus je niet op de seks, maar luister

Luister naar haar en wees aanwezig.

Is zij aan het woord? Luister dan aandachtig, in plaats van dat je alleen bezig bent met de volgende stap in de richting van seks. Luister, neem een pauze en antwoord dan. Bij copywriting praat je met je klanten en prospects, luister je naar wat ze te zeggen hebben en wat achter hun woorden schuilt. Observeer hun gebaren. En beantwoordt alles in je teksten.

3. Plaag haar

Wees speels, deel plaagstootjes uit. Zeg een paar licht schokkende dingen. Je moet haar een beetje teasen. Als je copywriting er zo uitziet, laat je zien hoe ontspannen en echt je bent. En daarvoor vallen ze allemaal.

4. Laat haar je kwetsbaarheid zien

Je bent geen kil en clean merk, toch? Laat zien dat je écht bent, dat je menselijk bent. Laat je zien, dat is de sleutel tot vertrouwen. En nog woest aantrekkelijk ook.

5. Daag haar uit

Ga niet meteen overstag. Laat zien dat je waarden hebt en dat je eraan vast wilt houden. Wil je iets niet? Zeg dat dan ook, op een vriendelijke manier. Een man (en vrouw) met sterke waarden is net zo aantrekkelijk als een merk met sterke waarden.

Als je haar uitdaagt om de bestaande overtuigingen over een markt of een product te herzien, zul je haar intrigeren. Ze zal willen weten waarom je er zo over denkt.

6. Wees hartstochtelijk en positief

Daarmee bedoel ik niet dat je ‘passie moet hebben’, zoals bijna elk bedrijf tegenwoordig van zichzelf zegt. Nee, ik bedoel dat het authentiek moet zijn. Ja, alweer. Hou van het leven en de liefde. Je straalt het uit en daarvoor valt ze geheid.

Iedereen houdt van positiviteit, hoe ellendig ons bestaan soms ook lijkt. Wees die bron van antwoorden, oplossingen en een betere toekomst en ze zal zich aan je overgeven.

7. Wees zelfverzekerd

Ga naar haar toe, durf haar aan te spreken, vraag haar mee en leid naar naar een geweldig avontuur.

Ja, dat is makkelijk gezegd dan gedaan. Je hebt kans om afgewezen te worden. Maar je wilde toch seks nieuwe klanten?

Dan moet je je meeste sexy kant aan haar laten zien. En we weten allemaal: vrouwen vallen op zelfverzekerde mannen. Zelfs als ze helemaal niet zo knap zijn.

Ja, de call-to-action is een beetje eng. Je komt op dat punt waarop je om haar creditcardnummer moet vragen. Of op dat punt waarop je haar aan wilt raken. Of beter nog: waarop ze jóu aan moet raken.

Wees niet bang. Toon zelfverzekerdheid en vertrouw erop dat het gaat lukken. Vertel haar jouw oplossing voor haar problemen en ze zal je in de armen vallen en haar benen enthousiast om je middel slaan.

Het is tijd om actie te nemen, als je seks wilt hebben. En het is tijd voor goede copywriting, als je klanten wilt hebben.

Geïnspireerd door een artikel op The Creative Copywriter, foto: Pixabay.

Lees ook nog even dit:

0 0 stem
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
guest
2 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
Patrick Lotte

Super geschreven weer en goede foto ook 🙂

Edward Hendriks

Haha 😀