Web Analytics

“Maak het simpel, maar veelzeggend.”

Bijgewerkt op 24 maart 2019

Seizoen vier, aflevering zes van Mad Men. Een gedenkwaardige uitspraak van Don Draper, waarvan alle merken kunnen leren.

Dit artikel kun je ook als video bekijken:

‘Make it simple, but significant.’ – Don Draper

Dat laat zich ongeveer vertalen als: ‘Maak het simpel, maar veelzeggend.’

De sterkste merken hebben dit gouden adagium tot wet verheven.

Denk aan Apple, Coca-Cola, Google.

Maar dichter bij huis ook aan Coolblue, Hema, Philips, KLM, Ikea, Aldi en Suitsupply.

ikea is eenvoud
Ikea is eenvoud

Website, producten, reclame. Alles is eenvoudig en toch krachtig. Maar belangrijker nog: het is veelzeggend.

Wat je hiervan kunt leren voor jouw merk? Focus je op datgene wat je merk kenmerkt. Kort en krachtig. Keep it simple. Hoe gecompliceerder de boodschap, hoe lastiger ze voor het publiek te ontcijferen is.

Doe als Don Draper. Maak het simpel, maar veelzeggend.

💡Pro-tip: wil je op een snelle & makkelijke manier meer leren over de kracht van goede copywriting? Profiteer dan vandaag nog van deze aanbieding: Cursus Copywriting in 30 Dagen.

💡Pro-tip: over SEO en SEO-copywriting wordt heel erg moeilijk gedaan. Tijd om het makkelijk te maken. Want in de basis komt het neer op hoe je zo goed mogelijk antwoorden kunt formuleren op de vragen en problemen die potentiële klanten hebben. Ik presenteer je mijn eigen Cursus SEO-copywriting voor beginners.

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
guest

0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties