Bijgewerkt op 24 maart 2019
Seizoen vier, aflevering zes van Mad Men. Een gedenkwaardige uitspraak van Don Draper, waarvan alle merken kunnen leren.
Dit artikel kun je ook als video bekijken:
‘Make it simple, but significant.’ – Don Draper
Dat laat zich ongeveer vertalen als: ‘Maak het simpel, maar veelzeggend.’
De sterkste merken hebben dit gouden adagium tot wet verheven.
Denk aan Apple, Coca-Cola, Google.
Maar dichter bij huis ook aan Coolblue, Hema, Philips, KLM, Ikea, Aldi en Suitsupply.

Website, producten, reclame. Alles is eenvoudig en toch krachtig. Maar belangrijker nog: het is veelzeggend.
Wat je hiervan kunt leren voor jouw merk? Focus je op datgene wat je merk kenmerkt. Kort en krachtig. Keep it simple. Hoe gecompliceerder de boodschap, hoe lastiger ze voor het publiek te ontcijferen is.
Doe als Don Draper. Maak het simpel, maar veelzeggend.