Kies ’n SEO-tekstschrijver die zelf hoog in Google staat

copywriter edward hendriks doyoucopyAls je op zoek bent naar een SEO-tekstschrijver, dan zoek je iemand die je kan helpen jouw website of webshop hoger in Google te krijgen. Je weet waarschijnlijk al dat het doel van Google is om de gebruiker het beste resultaat voor zijn zoekopdracht voor te schotelen. Om dat te kunnen blijven doen, voert Google continu veranderingen in zijn zoekmachine door. De zoekmachine wordt steeds slimmer, waardoor hij steeds beter kwaliteit kan onderscheiden.

Niet alleen voor zoekmachines

Dat is goed nieuws, want dat betekent dat de beste websites boven komen drijven. En dat betekent ook dat de website die zich bedienen van spammy trucjes worden afgewaardeerd. Dat is precies de reden waarom jij op zoek bent naar een goede SEO-tekstschrijver. De teksten op jouw website of webshop moeten niet alleen geoptimaliseerd voor zoekmachines zijn, maar ook geoptimaliseerd voor mensen.

Goede teksten

En laat dat nou precies zijn wat SEO-tekstschrijver Edward Hendriks met zijn bureau Doyoucopy doet. Ik zorg ervoor dat jouw SEO-teksten goed scoren op jouw belangrijkste kansrijke zoekwoorden. Maar tegelijkertijd zorg ik ervoor dat de teksten geen pure SEO-teksten zijn. Maar dat ze lekker lezen en doen wat ze moeten doen. Bijvoorbeeld: ervoor zorgen dat een bezoeker van je website een klant wordt. Of dat hij op basis van de tekst een goede keuze kan maken.

seo-copywriting
SEO-copywriting: meer bezoekers, meer omzet (beeld: Pixabay)

Wat een goede SEO-tekstschrijver voor je kan betekenen

Een goede SEO-tekstschrijver zorgt ervoor dat je gevonden wordt. Dat jouw teksten beter worden gelezen én dat jouw teksten doen wat ze moeten doen: bezoekers converteren naar klanten. Een goede copywriter gaat dus altijd voor kwalitatief goede teksten die in de eerste plaats voor bezoekers geschreven zijn. Je mag verwachten dat je gaat scoren op zoekwoorden waar je eerder niet of veel slechter op scoorde. Een samenwerking met een SEO-tekstschrijver is meestal een project voor de langere termijn, omdat je pas na verloop van tijd resultaten van de aangescherpte teksten gaat zien. Maar hoe dan ook: investeren in een goede SEO-schrijver betaalt zich altijd terug. Het is daarom een must voor ondernemers die voor hun praktijk van hun website afhankelijk zijn.

Hoe zoek je een SEO-tekstschrijver?

Het is natuurlijk mooi als je een goede SEO-tekstschrijver kent, met wie je eerder naar volle tevredenheid hebt samengewerkt. Als je eenmaal een geschikte schrijver hebt gevonden, die goed werk levert, kun je voor vervolgopdrachten natuurlijk ook bij hem of haar terecht. Maar let wel op: goede SEO-tekstschrijvers zitten over het algemeen bomvol werk. Er moeten zo veel websites en webshops gevuld worden. En vervolgens weer uitgebreid worden. Je snapt het al: als je werk voor je SEO-tekstschrijver hebt, plan je dat maar beter op tijd in. Of zorg ervoor dat je meerdere schrijvers achter de hand hebt, zodat je terug kunt vallen op een andere goede schrijver, als je vaste SEO-copywriter onverhoopt geen tijd heeft.

Maar als je geen SEO-tekstschrijver kent en niemand je een goede aan kan raden? Dan ligt het voor de hand om te doen wat iedereen doet die iets nodig heeft. Precies, je gaat googelen. Via Google kun je prima een goede SEO-tekstschrijver vinden. Kijk vooral naar zijn of haar portfolio als het om een specifieke opdracht gaat. Als je in de reisbranche zit wil je mogelijk een schrijver die eerder dergelijke SEO-klussen heeft gedaan. En als je in de elektronica zit, zoek je wellicht een SEO-tekstschrijver met ervaring in het schrijven over elektronica.

Kies ’n SEO-tekstschrijver die zelf hoog in Google staat
Een goede SEO-tekstschrijver is up-to-date met z’n kennis over SEO en SEO-tools (foto: Pixabay)

Andere belangrijke kwaliteiten van jouw SEO-copywriter

Een geschikte SEO-copywriter moet uiteraard ervaring hebben met schrijven voor internet. Hij of zij moet in staat zijn om boeiende content over jouw organisatie en je producten of diensten te kunnen schrijven. Maar de tekstschrijver moet ook in staat zijn om de verschillende tekstuele producten op te kunnen leveren, die elk aan specifieke eisen moeten voldoen. Een landingspagina is weer wat anders dan een productpagina. En een blogartikel is weer iets heel anders dan een persbericht. Vraag de SEO-tekstschrijver die je op het oog hebt om voorbeelden van de tekstsoorten die jij nodig hebt. Controleer elk voorbeeld op de volgende kwaliteiten:

  • Zijn de teksten boeiend geschreven?
  • Is de tekst helder, beknopt en makkelijk te begrijpen?
  • Bevat de tekst een goede indeling in korte alinea’s?
  • Gebruikt de schrijver opsommingen en tussenkoppen?
  • Is de spelling en de grammatica in orde?
  • Zijn de voorbeelden die je van de SEO-tekstschrijver hebt gekregen de voorbeelden waarnaar je op zoek bent?

Vraag je beoogde SEO-tekstschrijver ook om concrete resultaten van zijn werk. Hij of zij zou in ieder geval een aantal klanten moeten kunnen noemen die hij op bepaalde zoekwoorden op de eerste pagina in Google heeft weten te krijgen.

De site van de SEO-tekstschrijver

Een goede graadmeter voor het succes van de teksten van de schrijver is natuurlijk ook zijn eigen site. Wees eens eerlijk: zou je kiezen voor een SEO-tekstschrijver die op de belangrijkste zoekwoorden voor zijn of haar business niet te vinden is? Ik denk van niet!

Maar goed, die vind je dan ook niet op de eerste pagina in Google. En je weet wat ze zeggen over die tweede pagina in Google, hè? Precies, daar kun je een lijk verstoppen zonder dat het ontdekt wordt.

Mijn tip: ga voor een SEO-tekstschrijver die zelf hoog in Google staat. Niet om het een of ander, hoor. Maar zelf heb ik er in ieder geval veel moeite en tijd in gestoken in de eerste zoekresultaten op het voor mij belangrijkste zoekwoord ‘copywriter’ te verschijnen. Tel uit je winst!

In de loop der tijd heb ik voor een groot aantal klanten tot volle tevredenheid SEO-teksten geschreven. Zo heb ik onder andere SEO-teksten geschreven voor BandenConcurrent.nl, voor Schoonster.nl, voor Samsung Electronics, voor Conrad Electronic en voor diverse webshops. Als je meer van mijn SEO-projecten wilt weten, dan kun je een kijkje nemen bij de SEO-klussen die ik voor verschillende klanten heb gedaan.

Bekijk nu het portfolio van Doyoucopy
of neem direct contact op met SEO-tekstschrijver Edward Hendriks.