Web Analytics

Mijn debuut als thrillerschrijver

Bijgewerkt op 28 oktober 2020

Veel copywriters dromen erover. Ik ook. Voor sommigen blijft het daarbij, maar voor mij is die droom is op woensdag 30 mei 2012 bewaarheid: ik ben gedebuteerd als schrijver. Mijn eerste thriller Bloedgeld ligt nu in de boekwinkel.

Eerder schreef ik hier al over mijn pogingen om mijn manuscript ‘gecrowdfund’ te krijgen. Niet zonder succes, zo bleek. 157 aandeelhouders zagen de potentie van het manuscript (of ze gunden mij m’n droom) en steunden me met 1 of meer aandelen.

Mijn manuscript werd aangeboden bij Uitgeverij De Fontein (bekend van onder andere Baantjer, de true crime-boeken van Peter R. de Vries en het jeugdfonds met de boeken van Roald Dahl), die het goed vond en het graag wilde uitgeven.

Wat volgde waren natuurlijk nog vele correctieronden en aanpassingen, maar het geduld werd beloond. Afgelopen woensdag kon ik het boek dan officieel presenteren bij Boekhandel Jansen & de Feijter in Velp, in aanwezigheid van familie, vrienden, aandeelhouders en andere belangstellenden.

Edward Hendriks auteur van Bloedgeld boekpresentatie
De trotse auteur vertelt over de totstandkoming van zijn boek

Natuurlijk is het schrijven van een boek wel even wat anders dan mijn dagelijkse werk. De spanningsboog voor mijn ‘gewone’ werk ligt strekt zich vaak maximaal over enkele pagina’s uit. Voor Bloedgeld heb ik er 336 gebruikt.

De boektrailer van Bloedgeld

Het schrijven en het uitgegeven krijgen van het boek was een thriller op zich, maar ook een prettige afwisseling van mijn dagelijkse werkzaamheden. Het voelt goed om creativiteit volledig de vrije loop te kunnen laten.

Nu breekt opnieuw een spannende periode aan. Want hoe gaat mijn debuutthriller het doen in de verkoop?

Heb je Bloedgeld gelezen? Laat me weten wat je ervan vindt!

💡Pro-tip: wil je op een snelle & makkelijke manier meer leren over de kracht van goede copywriting? Profiteer dan vandaag nog van deze aanbieding: Cursus Copywriting in 30 Dagen.

💡Pro-tip: over SEO en SEO-copywriting wordt heel erg moeilijk gedaan. Tijd om het makkelijk te maken. Want in de basis komt het neer op hoe je zo goed mogelijk antwoorden kunt formuleren op de vragen en problemen die potentiële klanten hebben. Ik presenteer je mijn eigen Cursus SEO-copywriting voor beginners.

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
guest

0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties