Iedereen heeft de aangeboren behoefte om erbij te horen. En hoe exclusiever het clubje is, hoe specialer het voelt.
Je zou zelfs kunnen zeggen dat deze behoefte complottheorieën en religies voedt.
Mensen kijker er naar uit om tot een van de lucky few te behoren.
Je kunt deze tip in je communicatie, marketing en copywriting benutten door geheimen te delen.
Pssst. Wist je dat…?
Iedereen wil bij degenen horen die het geheim kennen. Daarnaast triggert elk geheim – hoe triviaal ook – onze nieuwsgierigheid…
Wil ook het geheim van Het Geheim kennen?
Hier een aantal voorbeelden van titels, kopregels en commercials die deze Geheimtipp inzetten, in enkele minuutjes bij elkaar gegoogeld:
- Het geheim van de YouTube-ster (kinderboek)
- Dit is het geheim van Steve Jobs en Elon Musk, volgens een oud-manager van Apple en Tesla (kopregel Business Insider)
- Het geheim van bol.com (non-fictieboek)
- Dit is het geheim van een goede relatie (kopregel op Santé)
- Dit is het geheim achter het lange leven van Queen Elizabeth (kop op Beau Monde)
- Volvo en veiligheid: dit is het geheim (website autodealer)
- Dit is het geheim van gezonde slaap (kop op EW Magazine)
- Dit is het geheim van een echt mooie kerstboom (video van Brabants Dagblad)
- Het geheim van een goed kinderprogramma? ‘Plaats kinderen op de voorgrond’ (kop op NU.nl)
- Wat is het geheim voor een langer gezond leven? (kop op Hersenstichting)
- Al 79 jaar gelukkig getrouwd: wat is het geheim? (kop op Metronieuws)
- Wat is het geheim van Echt voor Barendrecht? Deze lokale partij won ineens bijna 60 procent van de stemmen (kop in Trouw)
- Wat is het geheim om een Big Hit te maken? (De Avondshow Music & More)
Wat kun je hiervan leren?
Je ziet het aan het bovenstaande rijtje. ‘Het geheim van’ is een simpele tip om de nieuwsgierigheid van een lezer op te wekken.
Probeer ‘m eens, als je een intrigerende kopregel of titel wilt schrijven. Begin gewoon met ‘Dit is het geheim van…’
Gegarandeerd succes!
Foto: Unsplash.