Goede Vrijdag is nog nét even beter geworden

Laatste update: 30 maart 2018 Gepubliceerd op: 30 maart 2018

Bedrijven grijpen feestdagen graag om met een vaak humoristische advertentie te komen. Mits goed uitgevoerd kan een inhaker op z’n minst een glimlach op het gezicht van de consument toveren. En als het meezit gaat je uiting viraal. Maar zoals altijd als het om religie gaat (en dat is bij feestdagen vaak het geval), is het ook oppassen geblazen. Voor je het weet trap je gevoelige klanten op hun tenen en bereik je het tegenovergestelde. Hier een aantal inhakers op Goede Vrijdag. De ene wat beter geslaagd dan de andere.

Heineken houdt wel van een feestje op Goede Vrijdag:

Het onvermijdelijke woordgrapje van Durex:

De serieuze noot:

In de categorie goed-beter-best:

En nog eentje in dezelfde categorie uit het Verenigd Koninkrijk. Een inhaker van een Britse supermarktketen die niet door iedereen werd gewaardeerd (op Goede Vrijdag is het eigenlijk de bedoeling om geen vlees te eten of alcohol te drinken):

Deze uiting van hetzelfde bedrijf riep minder weerstand op:

Qmusic maakt er een Foute Vrijdag van:

Uiteraard wordt Goede Vrijdag ook veelvuldig op sociale media aangegrepen. Vooral om te laten merken hoe goede deze vrijdag wel niet is.

Leuker kunnen we het niet maken, of toch wel? De Belastingdienst doet ook een duit in het zakje:

Toch lijkt het voor veel bedrijven veiliger om Pasen als inhaker te kiezen. Misschien omdat het feestje met die paaseieren en die haas wat minder een directe relatie met godsdienst lijkt te hebben?

LEES OOK:  U mag weer aangifte doen!

Hoe dan ook, ik wens je alvast fijne paasdagen op deze Goede Vrijdag.