Niet altijd kun je zomaar beginnen met schrijven. Soms is eerst een achterliggend idee nodig. Een kapstok waaraan het verhaal dat je uit de doeken wilt doen kan worden opgehangen. Zodat de boodschap beter overkomt en blijft hangen. In de reclamewereld wordt dan over een ‘concept’ of over ‘conceptontwikkeling’ gesproken. Een concept is simpelweg het overkoepelende idee, de combinatie van tekst en beeld, van de communicatieboodschap.
Een goed product verkoopt zichzelf niet
Dacht je soms dat alleen slechte producten reclame nodig hadden? Mis! Voor goede producten is goede marketing misschien nog wel belangrijker. Hoe beter het product, hoe meer erover te vertellen valt en hoe meer je potentiële klant erover wil weten. En goede copy en een juiste presentatie is daarbij essentieel. Daarbij: jouw klanten willen verleid worden. Ze willen horen waarom ze jouw product of dienst moeten kopen. En daar doe je beter maar een beetje je best voor.
Copy & concept & de rest
Doyoucopy verzorgt ook conceptontwikkeling. Meestal in opdracht van reclamebureaus, maar soms ook rechtstreeks voor klanten. Een concept bestaat natuurlijk niet alleen uit tekst. Hier komt juist ook meer bij kijken. Een specfieke vormgeving, fotografie, illustraties… Alles afhankelijk van dat eerste, oorspronkelijke idee, natuurlijk.
Gelukkig beschikt Doyoucopy over goede contacten met andere freelancers als vormgevers, fotografen en programmeurs. Samen kunnen we het hele traject van idee tot uitvoering voor je verzorgen en dat allemaal tegen zeer scherpe tarieven. Professionele communicatie voor een fractie van de prijs die je bij een bureau betaalt!
Conceptontwikkeling in het portfolio van Doyoucopy
Meer weten over de concepten die ik voor uiteenlopende bedrijven ontwikkelde? Neem een kijkje bij de conceptontwikkeling in het portfolio!
Wanneer je Edward Hendriks van Doyoucopy in wilt zetten voor het bedenken van een uniek concept voor jouw bedrijf, neem je vandaag nog contact op.