Web Analytics

Tekstschrijver

tekstschrijver edward hendriks doyoucopyTekstschrijver noem ik me meestal niet. Ik noem me copywriter. Maar als je het liever bij de term tekstschrijver wilt houden – waar best wat voor te zeggen is – vind ik dat ook goed. Technisch gezien zijn een tekstschrijver en een copywriter niet helemaal hetzelfde. Maar daar wil ik het hier niet over hebben, want daar heb ik het in mijn blogartikelen ‘Wat is een copywriter?‘ en ‘Het verschil tussen een tekstschrijver en een copywriter‘ al uitvoerig over gehad. 

Maar goed, buiten deze discussie over de precieze functietitel schrijf ik dagelijks heel wat teksten voor diverse klanten. Teksten die informeren, overtuigen, raken, verkopen, converteren. Ik maak mijn opdrachtgevers online en offline zichtbaar en geef hun organisaties een gezicht.

Goede teksten zijn belangrijk

Je belandt waarschijnlijk op mijn website omdat je je ervan bewust bent dat je goede teksten nodig hebt. Dat heb je heel goed. Iedereen heeft het erover dat niemand meer leest. Maar de praktijk is dat er te veel slechte teksten worden geschreven. Door middelmatige tekstschrijvers. Dan is het makkelijk om de teksten maar weg te laten en te kiezen voor een plaatje of video.

Daarmee trek je de aandacht, dat klopt. Goede teksten staan daarom altijd in een goede vormgeving met goed beeldmateriaal. Maar waar beelden de aandacht trekken, overtuigen de teksten. En dan komt de tekstschrijver om de hoek kijken. Een goede tekstschrijver besteedt net zo veel aandacht aan zijn teksten als een professionele fotograaf aan zijn foto’s.

Schakel je tekstschrijver vroegtijdig in

Het is ook wel logisch als je er even bij nadenkt. Wanneer heb je zelf weleens iets gekocht op een website waarvan de teksten je niet overtuigden? Teksten die bol stonden van de fouten, en dan hebben we het nog niet eens over de overtuigingskracht of de structuur?

Om deze reden stel ik ook vaak voor om vroegtijdig een tekstprofessional in te schakelen. Niet pas als de website of de brochure al helemaal klaar is en die alleen nog ‘gevuld’ moet worden. Nee, een tekstschrijver heeft als het goed is ook ideeën over de structuur en de vorm en hij werkt samen met de vormgever aan het beste resultaat.

Het is het resultaat wat telt. Betere teksten betekent een beter resultaat. Meer omzet, een hogere conversie, meer tevreden klanten. Een goede tekstschrijver weet precies hoe hij jouw boodschap moet vertalen naar de klant. En een goede copywriter zorgt voor een goede doorvertaling van jouw merk naar de teksten op je website en in je andere middelen.

Ruim 15 jaar tekstschrijver

Ik beweer natuurlijk niet zomaar wat. Ik heb ruim 15 jaar ervaring als tekstschrijver. In mijn portfolio vind je een selectie van werk dat ik voor klanten heb gemaakt. Bij mijn referenties krijg je een indruk voor welke klanten ik zoal werk. Ik heb me niet gespecialiseerd in een bepaalde richting, maar heb voor heel uiteenlopende klanten gewerkt. Van reclamebureaus tot grote webshops en van elektronica tot semi-overheid. Grote kans dat ik ook ervaring heb met tekstschrijven voor jouw business.

Tekstschrijven door Doyoucopy

Voor deze projecten is Doyoucopy jouw tekstschrijver (hier heb ik dus veel ervaring mee):

  • Contentmarketing en blogs voor jouw website
  • SEO-teksten en webteksten voor je huidige of nieuwe site
  • Teksten voor brochures, folders, advertenties
  • Productteksten voor jouw webshop

Wat voor tekstschrijver heb jij nodig? Laat het Doyoucopy weten en ik vertel je of we samen kunnen werken aan betere teksten voor jouw organisatie.