QR-codes nog niet populair bij adverteerders

QR-codes nog niet populair bij adverteerders

Bijgewerkt op

Nederlandse adverteerders lopen nog niet massaal warm voor QR-codes, zo blijkt uit onderzoek van Nielsen naar advertenties in dagbladen en tijdschriften.

QR-code

Nielsen concludeerde dat in slechts 0,5% van de advertenties een tweedimensionele streepjescode staat vermeld. De meeste codes worden vooralsnog in de gratis dagbladen gevonden. De verklaring hiervoor is dat deze veel gelezen worden in het openbaar vervoer en reizigers de code dan direct met hun smartphone kunnen scannen voor meer informatie.

Retailers hebben een aandeel van meer dan 50% in de uitingen met een QR-code. Aan de penetratiegraad van smartphones ligt het overigens niet: meer dan 40% van de consumenten heeft er al een.

De meest creatieve gebruikers van QR-codes zijn charitatieve instellingen. KNCV Tuberculosebestrijding beeldde in een dagbladadvertenties een naakte vrouw af met daarover heen de afbeelding van de code en de pay-off: ‘Weten wat hieronder zit?’

Bron: Nielsen

Lees ook nog even dit:

Eén reactie op QR-codes nog niet populair bij adverteerders

  1. Pingback:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *