Web Analytics

🎉 Hoera, 300 blogartikelen over copywriting, marketing, communicatie!

Bijgewerkt op 16 februari 2023

Dit is het 300ste blogartikel op deze website en dat vond ik toch wel een momentje om kort bij stil te staan (net zoals ik bij 200 artikelen heb gedaan).

Om het heuglijke feit te vieren, hier nog wat andere feitjes op een rij:

  • Het domein doyoucopy.nl bestaat al 20 jaar (ik registreerde het in april 2002).
  • Mijn eerste zakelijke blogartikel kwam online op 1 december 2009 (hiervoor gebruikte ik het domein onder andere als een startpagina en als een hobbyblog).
  • Pas in 2011 nam ik dit domein voor het beoogde doel in gebruik: ik ging het voor mijn copywriting-praktijk inzetten.
  • De eerste jaren plaatste ik op onregelmatige basis een (kort) artikel, wat qua bezoekers weinig zoden aan de dijk zette.
  • In 2015 begon ik met structureel wekelijks bloggen. Dat hield ik 5 jaar vol, wat me een vertwintigvoudiging van het aantal bezoekers opleverde.
  • Daarna ging ik in 2020 over op één blog per maand. Dat bleek te weinig om mijn bezoekers en Google-rankings vast te houden, daarom blog ik sinds het begin van 2022 weer wekelijks.
  • In januari 2018 bereikte ik de mijlpaal van 200 blogartikelen.
  • De bulk van alle artikelen schreef ik dus in de periode 2015-2020 (ik verwijderde trouwens ook veel oude artikelen of voegde ze samen).
  • In totaal heb ik nu 380.000 gepubliceerde woorden op deze website (het equivalent van zo’n 5 romans van gemiddelde omvang). Dat waren er begin 2018 nog ‘maar’ 158.281 (ik ben de laatste tijd dus veel langere artikelen gaan schrijven).
  • Mijn langste artikel telt 7.049 woorden (over SEO-tips).
  • Mijn kortste artikel telt slechts 140 woorden (Maak het simpel, maar veelzeggend).
  • Gemiddeld tellen mijn blogartikelen 1.256 woorden.
  • Sinds 2009 bereikte ik met mijn artikelen 862.000 unieke bezoekers, die samen 1.088.918 pagina’s bekeken.
  • Het populairste artikel is niet langer mijn stuk over YouTube-ideeën (dat jaren de top van de lijst aanvoerde), maar mijn artikel met ideeën om passief inkomen (42.500 weergaven) op te bouwen.
  • Mijn artikel over fotoherkenning door Google staat inmiddels op de 2de positie van populairste artikelen.
  • Grappig: geen van de populairste artikelen uit de top 5 op mijn copyblog gaat over copywriting.
  • De verhouding tussen mobiele gebruikers en desktopgebruikers is 50-50 (in 2018 was dit nog 40-60!).
  • 82% van mijn bezoekers komt uit Nederland.
  • 14% uit België.

Blogvoornemens voor 2022 en verder

Begin 2018 schreef ik:

Ik wil in 2018 mijn copyblog verder blijven ontwikkelen met nog meer kwalitatieve content. Ik wil ook meer vooruit werken, zodat ik steeds een aantal (tijdloze) blogs op de plank heb liggen. Handig voor als ik er eventjes tussenuit ben om op te laden. Verder ben ik van plan mijn kennis behalve via mijn blog nog op andere manieren naar de markt brengen. Zo ben ik nu bezig met zowel een e-book als een cursus als een compleet nieuw businessmodel. We zullen zien in hoeverre ik eraan toekom om hier in 2018 stappen mee te zetten.

Nou, ik ben dus in ieder geval tot de 300 artikelen gekomen én ik heb dat e-book en die cursus ontwikkeld. In de Doyoucopy Academy vind je al mijn betaalde content (en een gratis cursus!).

Een andere mijlpaal is dat ik in de tussentijd eindelijk heb gewerkt aan die voor iedere online ondernemer broodnodige e-maillijst en dat daarop inmiddels meer dan 1.000 abonnees staan die ik wekelijks voorzie van een gratis gouden copytip.

Zoals ik al eerder aankondigde, ga ik dit jaar verder met een frequentie van één blog per week, om de bezoekersaantallen en rankings in Google overeind te houden. Dat kost me best veel tijd, maar ik heb besloten dat dat het waard is.

Aan een eind van het jaar kom ik natuurlijk met een update hierover.

En, hoeveel blogartikelen heb jij op je (zakelijke) blog gepubliceerd?

Foto: Unsplash.

💡Pro-tip: wil je op een snelle & makkelijke manier meer leren over de kracht van goede copywriting? Profiteer dan vandaag nog van deze aanbieding: Cursus Copywriting in 30 Dagen.

💡Pro-tip: over SEO en SEO-copywriting wordt heel erg moeilijk gedaan. Tijd om het makkelijk te maken. Want in de basis komt het neer op hoe je zo goed mogelijk antwoorden kunt formuleren op de vragen en problemen die potentiële klanten hebben. Ik presenteer je mijn eigen Cursus SEO-copywriting voor beginners.

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
guest

0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties