Carpoolen 2.0

Bijgewerkt op

Carpoolen… kent u dat woord? Zo’n typische jaren ’90-poging van de overheid om argeloze burgers bij elkaar in de auto te krijgen. De ene na de andere campagne werd er tegenaan gegooid, maar we stapten maar niet bij elkaar in de auto. Na de laatste campagne – ‘Vul de lege stoelen, ga poolen’ – werd in 1998 de handdoek in de ring gegooid. De carpoolplekken liggen er sindsdien maar treurig bij.

Maar nu hebben we social media en probeert de ANWB het opnieuw. Je stapt natuurlijk niet bij een vreemde in de auto. Maar wél bij een ‘bekende’ van Hyves, Facebook of LinkedIn, zo is de gedachte van de nationale autolobby. De komende tijd zet de ANWB zijn enorme communicatiekracht in om het platform Samenrijden.nl te promoten. Zo maakt de populaire routeplanner met dagelijks 250 duizend unieke bezoekers een directe link: bezoekers kunnen meteen zien hoeveel ritten er naar de ingegeven bestemming worden aangeboden.

ANWB Samenrijden.nl

De ANWB denkt dat carpooling nu alsnog een succes kan worden. ‘Via de koppeling met sociale netwerken kun je zien wie iemand is, wat zijn interesses zijn en waar hij werkt. Zo heb je meteen gespreksonderwerpen.’ Het gaat nu niet alleen over filevermindering en het milieu. Ook vanuit het oogpunt van ‘netwerken’ is het initiatief van de ANWB interessant. Wij volgen het met belangstelling.

Bron: Adformatie

Lees ook nog even dit:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *