Passie en Adriaan

Passie en Adriaan

‘Passie en Adriaan’ kennen we als persiflage op het bekende Nederlandse artiestenduo door Arjan Ederveen en Tosca Niterink. Maar ‘passie’ verwijst uiteraard naar meer dan alleen die ‘vervelende clown’ (denk hierbij de stem van de Baron). Bedrijven en organisaties willen laten zien dat ze hartstocht aan de dag leggen voor hun producten, hun diensten, voor mensen,…

5 copywriting-tips die je teksten drastisch verbeteren

5 copywriting-tips die je teksten drastisch verbeteren

Dus jij wilt je schrijfwerk naar een hoger plan tillen? Goede copywriters passen persuasieve technieken toe die hun teksten laten doen waarvoor ze bedoeld zijn: verkopen. Als je effectieve teksten wilt schrijven – zowel offline als online – kun je deze 5 copywriting-tips maar beter hebben ontrafeld. InhoudsopgaveWaarom kopen mensen iets?Copytip 1: voordelen in plaats…

22 basale storytelling-tips van Pixar

22 basale storytelling-tips van Pixar

Emma Coats werkte als storyboard-tekenaar voor de succesvolle tekenfilmstudio Pixar. Op dit moment is ze freelance filmregisseur. Op Twitter deelde ze de waardevolle, universele lessen die ze leerde over verhalen. Lessen die ook jij kunt toepassen. Als je fictie schrijft, maar ook als je bezig bent met het merkverhaal van jouw bedrijf. Lees haar tips…

Waarom John Lennon een verdomd goede copywriter was

Waarom John Lennon een verdomd goede copywriter was

Toen John Lennon ons vroeg om ons voor te stellen dat er geen hemel of hel was, geen landen, geen godsdienst of oorlog, gebruikte hij een effectieve persuasieve techniek. De kracht van verbeelding. Wat kunnen we leren van John Lennon, ofwel stel-je-voor-copywriting? Stel-je-voor-copywriting In een eerder blogartikel schreef ik al dat de stel-je-voor-constructie tot een…