22 basale storytelling-tips van Pixar

22 basale storytelling-tips van Pixar

Emma Coats werkte als storyboard-tekenaar voor de succesvolle tekenfilmstudio Pixar. Op dit moment is ze freelance filmregisseur. Op Twitter deelde ze de waardevolle, universele lessen die ze leerde over verhalen. Lessen die ook jij kunt toepassen. Als je fictie schrijft, maar ook als je bezig bent met het merkverhaal van jouw bedrijf. Lees haar tips…

Waarom John Lennon een verdomd goede copywriter was

Waarom John Lennon een verdomd goede copywriter was

Toen John Lennon ons vroeg om ons voor te stellen dat er geen hemel of hel was, geen landen, geen godsdienst of oorlog, gebruikte hij een effectieve persuasieve techniek. De kracht van verbeelding. Wat kunnen we leren van John Lennon, ofwel stel-je-voor-copywriting? Stel-je-voor-copywriting In een eerder blogartikel schreef ik al dat de stel-je-voor-constructie tot een…

Luie woorden die je uit je copy moet schrappen
|

Luie woorden die je uit je copy moet schrappen

Iedereen weet dat wij mensen een beperkte concentratieboog hebben. Dat geeft niks. Die stelde ons in staat te vluchten voor gevaren, ons voor te planten met de juiste partner en onze huidige beschaving op te bouwen. Een korte aandachtscurve is heel menselijk. We floreren niet op verveling. Maar dat betekent niet dat je er geen…

Moet de copywriter zich specialiseren?

Moet de copywriter zich specialiseren?

Sinds het begin van mijn loopbaan als copywriter heb ik voor de meest uiteenlopende klanten gewerkt. Van een school voor zeer moeilijk opvoedbare kinderen tot een fabriek voor polypropyleen. Van een vervoersbedrijf voor bijna onuitvoerbare transportopdrachten tot een webshop in elektronicaonderdelen. Alles is leuk, want ik moet me steeds weer in nieuwe onderwerpen verdiepen en…