Copywriting in tijden van corona

Copywriting in tijden van corona

De kop boven dit artikel is er zelf ook al een voorbeeld van. De coronacrisis brengt een niet alleen een compleet nieuw idioom voort met inmiddels meer dan 700 nieuwe woorden, maar ook opvallende constructies op het vlak van copywriting. Kijk maar even mee. InhoudsopgaveHet zijn rare/vreemde/gekke tijdenJuist nuOok in deze tijdSamenOngekendOppassen voor clichésMaar vooral…

5 redenen waarom je die recessie als freelancer wel overleeft

5 redenen waarom je die recessie als freelancer wel overleeft

Terwijl we nog volop met het virus zelf worstelen (overleef ik het wel letterlijk?), maken ondernemers en freelancers zich ook al zorgen over de toekomst. Hoe moet het met de business als we in straks een diepe recessie zitten? Want dat die recessie er gaat komen, lijkt inmiddels wel duidelijk. Ik snap het dan ook…

SEO-tips: de 20 belangrijkste voor 2021

SEO-tips: de 20 belangrijkste voor 2021

Op zoek naar de beste SEO-tips in 2021? Er is de afgelopen jaren veel veranderd op SEO-gebied (zoekmachineoptimalisatie). Van keyword stuffing om maar te scoren op één enkel zoekwoord per pagina zijn we naar daadwerkelijk behulpzame, goed geschreven en interessante teksten gegaan. Een prima ontwikkeling, wat mij betreft. En daar zal elke serieuze copywriter het…

Waarom ik stop met (wekelijks) bloggen

Waarom ik stop met (wekelijks) bloggen

In mijn blogpost over de resultaten van 5 jaar structureel bloggen, stipte ik het al eventjes aan. Ik ga mijn wekelijkse blogschema veranderen. Ik stop ermee elke vrijdag een nieuw artikel te plaatsen. En in dit blogje leg ik uit waarom. Wekelijks bloggen heeft mijn praktijk als freelance copywriter veel zichtbaarheid gegeven. Vrijwel iedereen die…

FOMO en YOLO
|

FOMO en YOLO

FOMO en YOLO! Zijn dat geen hipster-termen die al lang weer passé zijn? Eigenlijk wel, en ik loop het risico als belegen copywriter over te komen door ze uit de internetprehistorie op te rakelen. Maar aan de basis van FOMO en YOLO liggen wél belangrijke consumenteninzichten ten grondslag. Die je als copywriter of marketeer ten…