Zoekmachineoptimalisatie voor dummies: de title tag

Zoekmachineoptimalisatie voor dummies: de title tag

apr 09 2010

In mijn werk als freelance copywriter kom ik ze nog steeds tegen: webpagina’s met titels als ‘Home’, ‘Welkom’ of – nog erger – ‘Naamloos’ of soms simpelweg alleen een bedrijfsnaam. Regel 1 voor zoekmachineoptimalisatie: zowel zoekmachines als je potentiële klanten zijn lui. Ze willen direct weten of ze iets aan…

Wat je moet weten over de meta description

Wat je moet weten over de meta description

mrt 19 2010

Als SEO-copywriter wordt mij vaak gevraagd de teksten van websites te beoordelen en waar nodig te herschrijven. Beter geschreven webteksten kunnen inderdaad voor een betere posities in de zoekmachines zorgen. Maar vaak is de grootste winst nog te boeken met het aanvullen van ontbrekende informatie. Zoals bij de meta description.

Twitteren… hoe doe je dat?

Twitteren… hoe doe je dat?

mrt 19 2010

Alle begin is moeilijk en dat geldt zeker voor een relatief nieuw medium als ‘Twitter’. Veel mensen en bedrijven zien deze online toepassing als een sociaal medium. Net zoals LinkedIn, Facebook, Hyves of YouTube. Twitter steekt echter iets anders in elkaar en daarom blijven veel enthousiaste beginners steken na het…

Quick scan voor websites

Quick scan voor websites

dec 07 2009

In mijn werk als copywriter ben ik er al vaak tegenaan gelopen. Bedrijven hebben een website, maar zijn niet tevreden over hun ‘vindbaarheid’ op internet. Terwijl de website zelf er vaak prima uitziet en nog lang niet aan vervanging toe is. Ik heb daar speciaal voor mkb-ondernemers (maar ook goed…

Do you copy? Edward Hendriks en Doyoucopy

Do you copy? Edward Hendriks en Doyoucopy

dec 01 2009

Na jaren van overdenken, heb ik dan nu eindelijk de knoop doorgehakt. Ik ben voor mezelf begonnen. Met m’n eigen copy- en conceptbureau: Do you copy. De eerste fase van m’n werkende leven heb ik aan zowel klant- als bureauzijde gewerkt. Op een marketingafdeling van een verzekeraar en later als…

Vrij werk: gigaboard voor The Economist

Vrij werk: gigaboard voor The Economist

jul 25 2006

Beroemd zijn de uitingen van The Economist, het tijdschrift voor ambitieuze professionals. In spitsvondige, intelligente advertenties en posters waar je altijd even over na moet denken, wordt telkens weer ‘bewezen’ dat je als abonnee een groot voordeel hebt. Als opdracht voor een concept & copy-opleiding bedachten we het Economist-gigaboard. Je…

Vrij werk: de Postbankpas

Vrij werk: de Postbankpas

jun 01 2006

In het kader van de opleiding ‘concept & copy’ maakte ik samen met artdirector Rogier Droogsma een alternatieve campagne die mensen erop wijst dat ze hun persoonlijke passie naar een persoonlijke Postbankpas kunnen vertalen.