Call-to-action voorbeelden: verleid je bezoekers tot actie
|

Call-to-action voorbeelden: verleid je bezoekers tot actie

Een goede brochure, advertentie of webtekst maken is één. Goed afsluiten is twee. En daar gaat het vaak mis, ook bij professionele copywriters en tekstschrijvers. Ik kom nog regelmatig webpagina’s, folders en brochures tegen die zomaar ophouden. Geen hints, geen links, geen oproep (of een onduidelijke). De klant blijft achter in verwarring. In dit artikel geef ik…

Wat Google Trends je over jouw vakgebied kan leren
|

Wat Google Trends je over jouw vakgebied kan leren

Hoe gaat het met het vak van de copywriter, tegelzetter, de reisadviseur, de politicus, de vrachtwagenchauffeur, de zzp-coach of de leraar? Een aantal aan jouw vakgebied gerelateerde zoektermen door Google Trends halen geeft soms heel verfrissende inzichten. Ik heb het toegepast voor mijn eigen vakgebied. Kijk je even mee? InhoudsopgaveHoe werkt Google Trends?Een voorbeeld van…

Koopmotieven: hierom kopen mensen dingen

Koopmotieven: hierom kopen mensen dingen

Als je iets wilt verkopen, moet je allereerst weten waarom mensen iets zouden willen kopen (en waarom niet). De koopmotieven van je potentiële klanten kennen is daarom een van de belangrijkste opdrachten voor elke business. Wat zijn koopmotieven? Een koopmotief – de naam zelf het al – is de motivatie voor een klant om iets…

Dit is hét vaccin tegen saaiheid in je teksten
|

Dit is hét vaccin tegen saaiheid in je teksten

De meeste teksten zijn saai en daarom leest niemand ze. Ik noemde het al eens eerder een van de grootste problemen met teksten die ik in mijn jaren als copywriter ben tegengekomen. Hoe voorkom je saaiheid in je teksten? Dat wil iedere (beginnende) schrijver weten. Dit zijn mijn beste tips uit bijna 20 jaar ervaring…