1-2-3-4-formule (copywriting-formules deel 10)

1-2-3-4-formule (copywriting-formules deel 10)

Nee, het schrijven van overtuigende teksten kun je niet 1-op-1 in een formule gieten. Maar zo’n copywriting-formule kan je wel helpen een slim raamwerk te hanteren, waarmee je je schrijfwerk direct kunt verbeteren. In deel 10 van deze serie blogartikelen wil ik het met je hebben over de 1-2-3-4-formule voor copywriting. In de blogserie over…

Zo ging ik van 0 naar 250.000 bezoekers op mijn blog

Zo ging ik van 0 naar 250.000 bezoekers op mijn blog

Afgelopen zomer bereikte ik een mijlpaal op mijn blog over Italië: 250.000 unieke bezoekers. Een kwart miljoen. Aantallen waarvan ik een jaar of 2 terug nog niet had durven dromen. En ja, het gaat nu snel. Maar daar is natuurlijk een heel traject aan voorafgegaan (de bekende omgekeerde hockeystick). Op die site blog ik al…

Hoe ziet je werkwijze als copywriter eruit?
|

Hoe ziet je werkwijze als copywriter eruit?

Regelmatig vragen (potentiële) klanten me naar mijn werkwijze of proces als copywriter. Ik snap dat wel, want als je nog niet zo vaak met een copywriter hebt gewerkt, wil je weten wat je te wachten staan. Nu verdient elke klant een persoonlijke aanpak, maar er is zeker wel wat over het algemene proces te vertellen….

StoryBrand-framework  (copywriting-formules deel 9)

StoryBrand-framework (copywriting-formules deel 9)

Nee, het schrijven van overtuigende teksten kun je niet 1-op-1 in een formule gieten. Maar zo’n copywriting-formule kan je wel helpen een slim raamwerk te hanteren, waarmee je je schrijfwerk direct kunt verbeteren. In deel 9 van deze serie blogartikelen wil ik het met je hebben over StoryBrand. In de blogserie over copywriting-formules geef ik…

9 frustraties van een blogger + de oplossingen

9 frustraties van een blogger + de oplossingen

Zonder op te willen scheppen: ik heb heel wat ervaring met bloggen op verschillende platforms: op deze site over copywriting, op een Amerika-site over Amerika, op een Italië-site over Italië op een gamesite over… inderdaad, games. En dan heb ik het nog niet eens gehad over LinkedIn, Facebook. Medium en al die andere platforms. Ik…

Verleiden met woorden volgens Apple
|

Verleiden met woorden volgens Apple

Apple staat niet alleen bekend als het bedrijf van de gelikte technische snufjes, maar ook als het bedrijf dat copywriting tot in de puntjes beheerst. Wijlen Steve Jobs wist al precies waar Abraham de mosterd haalt. En hoe belangrijk, nee, essentieel goede copywriting is als je iets wilt verkopen. Goed nieuws: ik heb het geheim…