7 supersimpele copywritingtrucs die je conversie verdrievoudigen

7 supersimpele copywritingtrucs die je conversie verdrievoudigen

Chris Haddad is een van de beste online copywriters van de wereld. Uit zijn video’s kun je veel copywritingtrucs halen, die je heel goed in je eigen communicatie en copywriting toe kunt passen. Bijvoorbeeld om de conversie op de verkoop van je spullen of diensten flink te verhogen. Uit twee wat oudere filmpjes heb ik 7 supersimpele copywritingtrucs die je conversie verdrievoudigen gedestilleerd.

1. Wat is de primaire behoefte van je doelgroep?

Wat willen ze nou echt, als je diep in hun reptielenbrein kijkt? Rijkdom, vrouwen versieren, hun gezin beschermen? Geef hun niet jouw product, maar geef ze hun diepste verlangens. Dat is de allerbelangrijkste van de copywritingtrucs die je moet onthouden.

2. Grijp ze bij de lurven

Kom met een intrigerende kopregel, een anekdote of een video waar je niet omheen kunt. Zorg dat ze geen kans krijgen om verveeld te raken. Ga voor drama en emotie in plaats van rationele argumenten.

3. Doe sterke claims

Doe beweringen die bijna onmogelijk lijken en zorg ervoor dat je je eigen verhaal niet ondergraaft. Wees zeker van je zaak en maak de beloften die je doet gedetailleerd en specifiek. Met andere woorden: geef feiten en cijfers waar mogelijk. En – je wist het al – gebruik magische woorden.

4. Maak gebruik van de magische knop

Gebruik ook een magisch mechanisme. Je doelgroep is altijd op zoek naar makkelijke oplossingen. Supersimpele copywritingtrucs bijvoorbeeld, die iedereen (dus ook jouw lezers) kan toepassen. Dit is de reden dat de serie Dummie-boeken zo populair is. Mensen willen oplossingen, maar ze willen er niet voor werken. Mensen willen rijk worden met één simpele tip.

5. Bevestig de beelden die al leven

Mensen houden ervan als anderen hun gedachten goedkeuren of bevestigen. Haak in op bestaande gedachten bij je doelgroep, of deze nu waar zijn of niet.

Veel afslankproducten maken gebruik van deze tactiek. Vertel daarom eerst het verhaal, en doe dat goed. De verkoper die al na één zin gaat koffiedrinken, zal nooit wat verkopen. Zorg ervoor dat je de aandacht hebt.

6. Laat ze kopen op emotie, overtuig ze achteraf met argumenten

Mensen kopen dingen vanuit emotionele overwegingen. Verkoop ze jouw producten en diensten op basis van emotie. Het is een veilige auto voor uw gezin. Hij doet u er jonger uitzien. Hij heeft flink wat pk’s zodat u als eerste bij het stoplicht weg bent.

Achteraf gaan ze zoeken naar logische argumenten. Zorg ervoor dat je die óók biedt in de vorm van bevestiging van hun keuze en vragen en antwoorden die je klanten helpen nadat ze van je hebben gekocht.

7. Maak handig gebruik van als… dan

Als je in de schulden zit, dan zal dit de belangrijkste boodschap zijn die je ooit zult lezen… En dan komt jouw gouden tip. Een eenvoudige constructie die enorm veel kracht in zich heeft. Als je het even niet meer weet, dan kan de als-dan-constructie je writer’s block doorbreken.

Welke copytricks werken voor jou?

Dat waren 7 copywritingtrucs die een enorme impact op je conversie zullen hebben. Welke trucs hebben goed gewerkt in jouw business? Laat het me weten via een reactie hieronder.

Bron: video van Chris Haddad, beeld: writtent.com.

Lees ook nog even dit:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Abonneer je op mijn copytips