29 dodelijke SEO-fouten die je in 2017 niet meer mag maken

Laatste update: 18 september 2017 Gepubliceerd op: 16 juni 2017

Met zo veel mensen die zich bezighouden met SEO (zoekmachineoptimalisatie), worden er uiteraard ook veel SEO-fouten gemaakt. In dit artikel heb ik de 29 dodelijkste voor je verzameld. Dit zijn de fouten die je je niet meer kunt permitteren om te maken in 2017. Controleer de lijst en vergewis je ervan dat jij nooit meer in deze SEO-valkuilen trapt!

29 dodelijke SEO-fouten die je in 2017 niet meer mag maken

Voorkom deze SEO-fouten! (beeld: Wikimedia)

1. Over-optimalisatie

De juiste zoekwoorden in artikelen en op pagina’s gebruiken is een goed idee. Je pagina’s volproppen met deze zoekwoorden is dan weer géén goed idee. Dit is een ‘SEO-techniek’ die geen enkele professionele SEO-copywriter je nog zal adviseren. Richt je in plaats van op ‘keyword stuffing’ op goed leesbare teksten en het gebruik van synoniemen voor je belangrijkste zoekwoorden. Elke goede SEO-copywriter zal je dit adviseren.

2. Geen (goede) titels gebruiken

De titel is een van de belangrijkste elementen van een artikel. Alleen al omdat een titel vaak het element is waarop een potentiële beslist of hij het artikel gaat lezen of niet. Ga maar na: op Facebook en Twitter is de titel voor het eerste element – samen met een eventuele afbeelding – dat iemand van je content ziet.

Ook helpt een titel van een pagina of artikel Google enorm met het bepalen waar het over gaat. Zorg ervoor dat je je belangrijkste zoekwoord in die titel verwerkt.

3. Geen (goede) meta descriptions gebruiken

Meta descriptions (de omschrijving van je artikel die Google vaak onder de titel van de pagina in de zoekresultaten toont) worden vaak vergeten. Een gemiste kans, want internetters scannen vaak wat er onder de titel op de plek van de beschrijving staat. Dit is jouw kans om een dijk van een call-to-action te schrijven, zodat iemand wel op jouw zoekresultaat móet klikken.