13 redenen om in 2018 een copywriter in te huren

Laatste update: 12 mei 2018 Gepubliceerd op: 11 mei 2018

Het is inmiddels al mei, maar je twijfelt nog om een copywriter in te huren? Hier zijn dertien mega-goede redenen om in 2018 nu écht de stap te zetten en er eentje in te huren. Deze redenen komen stuk voor stuk uit mijn eigen copywriting-praktijk. Doe er je voordeel mee en boek nog dit jaar méér resultaat!

hoe word je copywriter

In 2018 toch maar een copywriter inhuren? (bron: rt7digital.com)

1. Je hebt veel bezoekers maar geen klanten

Je website trekt veel verkeer. Daar ligt het niet aan. Maar al die bezoekers converteren niet naar klanten. Ze nemen geen contact op, stoppen niets in hun winkelmandje en downloaden ook je whitepapers niet. Heb je er weleens aan gedacht dat de teksten op je website misschien wél goed genoeg voor zoekmachines, maar niet goed genoeg voor mensen zijn?

LEES OOK:  10 vragen die je niet aan een copywriter moet stellen

2. Je website slaagt er maar niet in meer bezoekers aan te trekken

Je bezoekersaantallen blijven al tijden rond hetzelfde niveau hangen. En dus de conversie ook. Terwijl je toch een product of dienst levert waar veel vraag naar zou moeten zijn. De kans is aanzienlijk dat het ontbreekt aan goede content. Tijd om er eens een copywriter naar te laten kijken.

3. De website gaat op de schop

In 2018 krijgt jouw organisatie een nieuwe website? Gefeliciteerd! Dit is meteen het moment om ook kritisch naar je teksten te kijken. Je gaat toch niet die oude teksten gewoon in het nieuwe design plakken?

4. Je wilt de concurrentie verslaan

Hoe doet jouw website het ten opzichte van de concurrentie? En stel je eens voor dat je één, twee of misschien wel meer posities zou kunnen stijgen? Met een flinke aanscherping van je webteksten (inclusief de titels, de meta descriptions en overige SEO-elementen), kun je zomaar die voorsprong pakken. Een mooie uitdaging om in 2018 aan te gaan.

5. Je hebt graag je handen vrij

Tot nu toe deed je het allemaal zelf en het ging je goed af, al zeg je het zelf. Maar in 2018 is het tijd om stappen te zetten. Het schrijven van goede webteksten besteed je nu graag uit, zodat je meer tijd hebt om je zaak op te bouwen.

6. Je wilt een frisse blik

Het gevaar van te veel van jouw producten of diensten afweten is dat je een tunnelvisie krijgt. Soms is het goed om iemand met een frisse blik naar je aanbod te laten kijken. Dezelfde blik als die jouw potentiële klanten hebben.

LEES OOK:  De 5 grootste copywriting-problemen uit 15 jaar copywriting-ervaring

7. Je wilt geen fouten meer

Niets staat zo slordig als fouten in je teksten. Helemaal foutloze teksten kan ook de beste tekstschrijver of copywriter niet garanderen. Maar hij of zij is wél iemand die dagelijks met taal bezig is en dit serieus neemt. Je mag ervan uitgaan dat het aantal fouten in je teksten drastisch naar beneden gaat.

8. Je wilt meer variatie

Als bedrijfseigenaar kom je steeds op omschrijvingen in dezelfde bewoordingen terecht. Om de reden zoals genoemd onder punt zes. Een goede copywriter weet te variëren, ook al schrijf je ongeveer hetzelfde op. Dat is niet alleen prettig voor bezoekers van je website, maar ook voor zoekmachines die graag op elke pagina andere teksten lezen.

9. Het moet spannender

Ben je bang dat jouw aanbod niet spannend genoeg is? Laat er eens een copywriter naar kijken. Grote kans dat hij of zij het met een paar kleine ingrepen een stuk spannender kan laten klinken.

10. Je wilt besparen op reclame

Geef je handenvol euro’s uit aan Facebook-advertenties of Google AdWords? Tijd om een copywriter je teksten onder handen te laten nemen. Een copywriter of tekstschrijver kan ervoor zorgen dat je teksten dusdanig verbeteren dat je meer organisch verkeer binnen weer te halen.

11. Meer persoonlijkheid

Je weet al dat alles draait om social. Je moet je persoonlijkheid als merk laten zien. Het draait allemaal om emoties. Maar hoe doe je dat als je daar zelf niet zo goed in bent? Precies, de copywriter weet raad.

12. Je hebt verse content nodig op regelmatige basis

Je hebt een sterke positie en je wilt die graag behouden. Of je bent juist bezig met het opbouwen van je online merk. Jouw copywriter houdt je website vers en zorgt ervoor dat Google en andere zoekmachines ervan houden.

LEES OOK:  Waarom kost copywriting zo veel tijd?

13. Je hebt het idee dat het scherper kan

Copywriters zijn tekstuele scherpschutters. Wanneer het scherper kan, zullen ze het scherper maken. Heb je het idee dat je iets mist of dat je door de grote hoeveelheid voordelen van jouw product of dienst niet meer zo scherp ziet? Dé reden om een copywriter ernaar te laten kijken.

Wat zijn jouw redenen om in 2018 een copywriter in te huren? Vertel het me hieronder. Of neem direct contact op als je een goede copywriter nodig hebt.