10 tijdloze persuasieve technieken die elke copywriter moet kennen

Laatste update: 2 juni 2017 Gepubliceerd op: 2 juni 2017

10 tijdloze persuasieve technieken die elke copywriter moet kennen

Copywriting is persuasief tekstschrijven, daar heb ik het al vaker over gehad. Je schrijft copy met het doel iets gedaan te krijgen. Om anderen te overreden. Simpel gesteld wil je ze een aanbieding doen die ze niet kunnen weigeren, Godfather-stijl.

Natuurlijk moet het sowieso een goed aanbod zijn. Maar copywise zijn er een aantal persuasieve technieken die je toe kunt passen om je werk een stuk eenvoudiger te maken. De tien strategieën hieronder past elke succesvolle copywriter toe, simpelweg omdat ze werken.

1. Herhaling

De kracht van reclame is herhaling.De kracht van reclame is herhaling.De kracht van reclame is herhaling. Het is een cliché, maar dat is het niet voor niets. Herhaling werkt. Iemand raakt pas overtuigd als je hem op verschillende manieren hetzelfde hebt verteld. Simpelweg vijf keer hetzelfde zeggen, werkt niet. Probeer in plaats daarvan verschillende insteken te kiezen: